Klassbloggen

Denna blogg är främt till för att informera klass 6-9G om deras arbete i skolan.

Engelska

The Boy in the striped pyjamas.

I samband med att vi i historian läser om andra världskriget kommer vi att läsa boken "The boy in the striped Pyjamas". Boken handlar om Bruno, en tysk pojke, och hans familj. Vi får följa dem i deras flytt från Berlin till Out-With där Bruno får uppleva ett arbetsläger på nära håll.

Du kommer inte behöva läsa hela boken (om du inte vill), det viktiga är att du läser några kapitel (se schemat du har fått). Resten kan du lyssna på här: 

Arbetsuppgifter till varje kapitel finns på det dokument jag har delat med dig. Jag fyller på med kapiteluppgifter allt eftersom du har redovisat de från föregående kapitel.

Kunskapskraven vi arbetar emot är dessa:

Förstå tal *
Eleven kan förstå det huvudsakliga innehållet och uppfatta tydliga detaljer i talad engelska i måttligt tempo i olika genrer.
Eleven kan förstå det huvudsakliga innehållet och uppfatta väsentliga detaljer i talad engelska i måttligt tempo i olika genrer.
Förstå skrift *
Eleven kan förstå det huvudsakliga innehållet och uppfatta väsentliga detaljer i lättillgängliga texter i olika genrer.
Redogöra, diskutera & agera
Eleven visar sin förståelse genom att välgrundat redogöra för, diskutera och kommentera innehåll och detaljer samt genom att med tillfredsställande resultat agera utifrån budskap och instruktioner i innehållet.

Uttrycka sig muntligt *
I muntlig interaktion i olika sammanhang kan eleven uttrycka sig tydligt och med visst flyt samt med viss anpassning till syfte, mottagare och situation.
I muntlig interaktion i olika sammanhang kan eleven uttrycka sig tydligt och med flyt samt med viss anpassning till syfte, mottagare och situation.
Uttrycka sig skriftligt *
I skriftlig interaktion i olika sammanhang kan eleven uttrycka sig begripligt och enkelt samt i någon mån anpassat till syfte, mottagare och situation.
I skriftlig interaktion i olika sammanhang kan eleven uttrycka sig tydligt och med visst flyt samt med viss anpassning till syfte, mottagare och situation.
I skriftlig interaktion i olika sammanhang kan eleven uttrycka sig tydligt och med flyt samt med viss anpassning till syfte, mottagare och situation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar